Zakładki

piątek, 31 sierpnia 2018

Szczawnica i okolice

Razem z moim partnerem stwierdziliśmy, że należy nam się urlop. Spakowaliśmy wszystko co trzeba i ruszyliśmy w drogę. Mieliśmy w sumie do pokonania około 260 kilometrów- czyli jakieś 3,5 godziny jazdy.
Zatrzymaliśmy się w urokliwym domu ,, U Mikołajczyków"- od centrum dzieliło nas niecałe 1,5 kilometra. W naszych głowach już powstała myśl, że nasz urlop chcemy spędzić aktywnie. Już pierwszego dnia zdobyliśmy pierwszy szczyt - Palenicę ( 722 m.n.p.m.). Na szczyt można dostać się 4-osobowym wyciągiem krzesełkowym. Wyciąg ma długość 780 metrów a wjazd na szczyt trwa nieco ponad 3 minuty. Szczerze mówiąc nie odpowiadało nam tego typu rozwiązanie. Woleliśmy wejść na Palenicę o własnych siłach. Samo wejście zajęło nam około 30 minut.

Drugi dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Wąwozu Homole. Mieści się on w miejscowości Jaworki ( około 6 kilometrów od Szczawnicy). Jego długość to prawie 800 metrów. Podobnie z wąwozu jak i z Palenicy , można było zjechać wyciągiem krzesełkowym.
Po wyjściu z wąwozu udaliśmy się do Karczmy Szlachtowskiej na obiad. Już przy samym wejściu moje serce skradł czworonożny przyjaciel- czarno-biały kropek. Myślę, że to jest akurat ciekawy pomysł , aby w tego typu miejscu była możliwość przyprowadzania swoich pupilów. Powinno być więcej tego typu miejsc u nas w Polsce.

Trzeci dzień należał do spokojniejszych ze wszystkich. Na ten dzień mieliśmy zaplanowaną wspinaczkę na Sokolicę, nie mniej jednak nasze plany popsuła pogoda, było bardzo zimno i do tego padał deszcz przez cały dzień.
Czwarty dzień- Tutaj przenosimy się do miejscowości Sromowce Kąty. Stąd właśnie wraz z całą grupą turystów spływamy Dunajcem na wielkiej drewnianej tratwie. Sam spływ i wiążąca się z nim tradycja sięgają 1830 roku. Za tego typu przedsięwzięcie odpowiada Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich. W ich szeregach znajduje się blisko 200 flisaków. Na każdej z tratw pływają parami, jeden z tyłu jako sternik a drugi z przodu jako pomocnik. Sam spływ trwa w zależności od poziomu wód Dunajca i wyboru przystani końcowej od 2 do 3 godzin. Śmiechom i żartom nie było końca. A wychodząc już na brzeg odczuwaliśmy lekkie bóle brzucha.

Dzień piąty- ten dzień był naszym ostatnim jeśli chodzi o pobyt. Z samego rana poszliśmy do centrum miasta i kupiliśmy pamiątki. Nie mogło się obejść bez pocztówek ( których jestem zagorzałą fanką) oraz tradycyjnych wędzonych warkoczyków. Pierwszy raz w życiu miałam sposobność spróbować tego typu smakołyku regionalnego. Kolejnym naszym celem było Krościenko nad Dunajcem ( około 7 kilometrów od Szczawnicy). To właśnie tam znajduje się wejście na Trzy Korony. Do wejścia na sam szczyt z Krościenka potrzeba minimum 1,5 godziny, a momentami jest naprawdę stromo. Na samym szczycie Trzech koron znajduje się platforma widokowa, zawieszona wysoko ponad Dunajcem, która pozwala na jednoczesny pobyt na szczycie jedynie kilku osób.

1. Też byłam w Szczawnicy dwa razy, przepiękne miejsce!:)

2. Hi Selina

i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.

I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081

Kumusta Selina

ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.

AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081